جک قیچی زیرچرخ (Wheel Engaging)

در این مطلب با انواع جک پارکینگ با هم آشنا میشیم.

جک قیچی زیرچرخ (Wheel Engaging)

۱ بازديد

جک قیچی زیرچرخ (Wheel Engaging) یکی از کاربردی‌ترین انواع جک‌های قیچی است که به جای بلند کردن خودرو از زیر شاسی، چرخ‌ها را درگیر کرده و آن‌ها را بالا می‌برد. این ویژگی باعث می‌شود دسترسی کامل به شاسی و سیستم تعلیق خودرو فراهم شود.

???? بر اساس ساختار و طراحی، این جک در کنار مدل‌هایی مثل جک دو ستون بازویی متقارن، جک دو ستون بازویی نامتقارن، جک چهار ستون معمولی، جک چهار ستون با رمپ بلند، جک قیچی کوتاه (Low-rise Scissor)، جک قیچی میان‌ارتفاع (Mid-rise Scissor)، جک قیچی تمام‌ارتفاع (Full-rise Scissor)، جک قیچی زیرشاسی (Frame Engaging)، جک تک ستون ثابت و جک زیرزمینی (In-ground Lift) دسته‌بندی می‌شود.

???? از نظر مکانیزم عملکرد، جک قیچی زیرچرخ معمولاً به صورت الکتروهیدرولیکی یا هیدرولیکی برقی تولید می‌شود، اما نسخه‌های بادی-هیدرولیکی ترکیبی نیز در دسترس هستند.

???? بر اساس ظرفیت وزن، این جک می‌تواند برای طیف متنوعی از خودروها مورد استفاده قرار گیرد؛ از جک سبک (۱–۲ تن) و جک سواری (۲–۳٫۵ تن) گرفته تا SUV و ون (۳٫۵–۵ تن) و حتی مدل‌های نیمه‌سنگین.

???? بر اساس محل نصب و استفاده، جک قیچی زیرچرخ انتخابی عالی برای جک تعمیرگاهی عمومی، نمایندگی‌های خودرو، کارواش‌ها و حتی جک مسابقه‌ای (Pit Lift / Racing Lift) است.

???? در بخش ویژگی‌های خاص، این جک با قفل ایمنی مکانیکی یا هیدرولیکی، امکان کار با برق سه‌فاز یا تک‌فاز، و حتی نسخه‌های کم‌مصرف (Eco-friendly Lift) عرضه می‌شود. برخی مدل‌ها دارای سیستم هوشمند مدیریت پارکینگ (Smart Parking Lift) یا قابلیت کنترل از راه دور نیز هستند.

به دلیل طراحی خاص و کاربری چندمنظوره، جک قیچی زیرچرخ انتخابی حرفه‌ای برای تعمیرگاه‌ها و محیط‌هایی است که نیاز به دسترسی کامل به زیر خودرو دارند. ????????

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.